Shannon Hale: Austenland - Vakáció Mr. Darcyval

Már-már fanatikusan rajongok Jane Austen munkásságáért, így az új megjelenések közül az Austenland vonzott a leginkább a Könyvmolyképző Kiadó kínálatából. Tavaly vártam a mozit is nagyon, de sajna hozzánk nem jutott el, úgy tűnik, ez egyre gyakoribb lesz. Így viszont egy füst alatt olvashattam el a könyvet és nézhettem meg a filmet. :)


Fülszövege:

Jane fiatal New York-i nő, aki mintha képtelen volna rátalálni az igazira – talán azért, mert titokban megszállottan rajong Mr Darcyért, ahogyan Colin Firth játszotta a Büszkeség és balítélet BBC adaptációjában.

Ám amikor egy jómódú rokona örökül hagy rá egy Austen-mániás nők számára kitalált, angliai vakációt, Jane ábrándjai arról, hogy megismerkedjen a tökéletes, régensség korabeli úriemberrel, hirtelen valóságosabbá válnak, mint azt valaha is képzelte volna.

Vajon ez a hamis austeni világba tett utazás elég lesz-e ahhoz, hogy Jane mindörökre lerázza magáról megszállottságát? Vagy álmai esetleg valóra válnak, és megleli a maga Mr Darcy-ját?

A történet magával ragadó, elbűvölő és csupa empátia. Shannon Hale mindnyájunkból kihozza a benne szunnyadó Jane Austen rajongót.


Véleményem:

A legtöbb Austennel kapcsolatos könyv olvasása lutri, sokszor hatalmasat csalódik az ember, ha a kedvenc írónőjét próbálják másolni. Sokáig nehezen haladtam az olvasással, mert egyszerűen képtelen voltam eldönteni, a szerzőnek mi a célja a könyvvel. Úgy éreztem magam, mint egy leprás, megbélyegzett, akinek a rajongásából gúnyt űznek. Valószínűleg a főszereplő, Jane Hayes is ezt érezte nap, mint nap.

Képtelen vagyok a könyvet elválasztani a filmtől, nem is tudnám. A regény jócskán a várakozásaim alatt teljesített, sokszor éreztem klisésnek, illetve a Jane Austen-i regényekből is bele-bele csempészett jeleneteket. De emellett sokszor éreztem úgy, mintha más filmbeli jelenetek bele lettek volna a könyvbe ollózva (nagyon nem akarnék poénokat lelőni, de gondolok pl a Bridget Jones verekedős jelenetére a film végen). Persze miután a szálak bonyolódtak, a cselekmény felpörgött, némi javulást is éreztem, jobban tudtam a könyvre koncentrálni, mégis számomra egy kis könnyed olvasmány marad, ami felejthető, de nyárra elég könnyed.

Ezzel szemben a film szenzációs! Szinte semmi köze a könyvhöz, jó, persze a szereplők, az alaptörténet stimmel, de a jelenetek fel vannak turbózva. Minden sokkal intenzívebb, pörgősebb, pikánsabb, látványosabb. Ritka az olyan film, amely felül tudja múlni a könyvtől kapott érzést, de ez számomra ilyen. A szereposztás szuper volt, "Stifler mamáján" teljesen kifeküdtem. A könyv negatív szereplői néhol felcserélődtek a pozitívakkal, mások pedig olyan nevetségesek voltak az adott környezetben, mintha csak egy Johnny Depp-es "Karib-tenger kalózai"-paródiából csöppentek volna oda.

Mindent összevetve, aki szereti Angliának ezt modoros, kifinomult társadalmi közegét, annak remek kikapcsolódást tud nyújtani néhány órára mind a regény, mind a film, de számomra, most a feldolgozás élvezetesebbre sikerült.

A film trailere, ha esetleg kedvet kapnál hozzá:






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei


Könyvek, filmek, sorozatok

Amiről megmondom a magamét...

Akik adnak a véleményemre:

Üzemeltető: Blogger.